Zatopiona wśród zieleni toskańskich wzgórz Florencja stanowi ogromny skarbiec wypełniony dziedzictwem artystycznym niezliczonych pokoleń. Taka lokalizacja stanowi dla każdej manufaktury nie lada wyzwanie – niełatwo jest dorównać renesansowym mistrzom, a jeszcze trudniej ich prześcignąć. Nie o to jednak chodzi, żeby dziś kopiować ich dzieła. Współczesność wymaga innych rozwiązań i na nic dziś zda się przeciętnemu użytkownikowi wiecznego pióra, choćby najlepiej wykonana replika dawnego instrumentu, jeżeli nie jest on użyteczny. A jeśli przy tym jest też piękny i zawiera jakieś przesłanie, tym większą czerpiemy przyjemność z faktu posługiwania się nim.
W ciągu ostatniego ćwierćwiecza firma Visconti zasłynęła połączeniem tradycyjnego wzornictwa oraz najnowszej technologii. Sukces florenckiej manufaktury to sprawa niegasnącej pasji założyciela firmy oraz talent i rzemieślnicze zdolności całego zespołu. To także doświadczenie i innowacyjność, wzorowanie się na dawnych mistrzach i nieustanna chęć udoskonalania. To pieczołowite dopracowanie każdego detalu oraz zastosowanie najszlachetniejszych materiałów. W rezultacie otrzymujemy produkt, który będąc przedmiotem użytkowym jest jednocześnie swoistym dziełem sztuki. Pozostając w sąsiedztwie tak bogatych zbiorów światowego malarstwa, firma Visconti właśnie przedstawicielom tej dziedziny sztuki dedykuje wybrane modele.
Rembrandt
Wraz z bogatą kolorystyką – od zimnych tonów niebieskawo-zielonkawych dominujących we wczesnej twórczości artysty, poprzez złoto i brąz, aż po głęboki odcień czerwieni, tak charakterystyczny w późniejszych dziełach - zastosowano tu również najpotężniejsze oręże artystyczne malarza - światłocień, co w odniesieniu do tak małego przedmiotu, jakim jest pióro wieczne, było naprawdę trudnym zadaniem.
Impresjoniści
Zapoczątkowana kolekcją dwunastu piór, z których każde nawiązuje do konkretnego dzieła Vincenta van Gogha. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu najważniejszego, w mniemaniu artysty, środka artystycznego przekazu, czyli koloru. ”Oczy wciąż mnie pieką, ale mam już w głowie nowy pomysł...” Pewnie mało kto wie, że zanim ten pomysł, za sprawą intensywności barw i charakterystycznych krótkich pociągnięć pędzla, przerodził się w bezcenne dzisiaj dzieło, van Gogh sporządzał jego dokładny opis, ubierając w słowa całą feerię barw swojej palety. „ ...i tak masz nocny obraz bez czerni, tylko z pięknym błękitem, z fioletem i zielenią, a w tym otoczeniu oświetlony plac przybiera kolory bladej siarkowej żółci i cytrynowej zieleni.” „Taras kawiarni w nocy” rozpoznamy także i w piórze. Tak jak i „Pokój w Arles”, „Gwiaździsta noc”, „Słoneczniki”, „Portret doktora Gachet”, „Buty”, „Fotel Gauguina”, „Kwitnący ogród”, „Sosny”, „Wierzby”, „Krzeslo Vincenta”, „Portret w błękicie”, „Irysy”.
Michał Anioł
"A z pędzla kropel deszcz na twarz mi płynie.
Mozaikę czyniąc mi z niej pstrej urody…"
Michał Anioł
Michelangelo Buonarroti – włoski malarz, rzeźbiarz, poeta i architekt epoki Odrodzenia. Urodził się w Caprese, blisko Florencji. Autor między innymi fresków w Kaplicy Sykstyńskiej. Wśród rzeźb najbardziej znane są Pietà i Dawid. Visconti poświęca jedną ze swoich serii temu wspaniałemu artyście, którego dorobek artystyczny budzi w jego potomnych szacunek i uznanie.
Divina Elegance
Boska proporcja jest oparta na złotej liczbie, która - jak sądzą znawcy - zawiera klucz do wiedzy. Ta liczba to 1,618 .W rzeczywistości definiuje ona idealną relację, arytmetyczną wartość, która cieszy oko, nazywaną również złotą proporcją. Nie wgłębiając się nadmiernie można powiedzieć, iż dzięki tej liczbie, liczbie Fi, możemy nakreślić różne okręgi podzielone przez dziesięć-dekagony lub przez pięć-pentagony, czy pentagramy. Po stworzeniu” Boskiej Proporcji ” innowacyjnej w każdym calu, która została potwierdzona przez czytelników najbardziej prestiżowego pisma „Pen Word” (najlepsze pióro roku 2006) przyszedł czas na stworzenie serii regularnej, ale oczywiście w boskich proporcjach.
Homo Sapiens powiększa się o wersję wykończoną stalą szlachetną 316, czyli uzupełnienie kolekcji dobrze już znanej i cieszącej się uznaniem na całym świecie - potwierdzeniem jest nagroda przyznana przez czytelników czasopisma Pen World w kategorii „Best Writing Pen”2011. Dodatkowo w serii znajdziemy pióro w wielkości „midi” wraz z małą stalówką z 23-karatowego palladu, która została pierwszy raz zastosowana w tym modelu.
Korpus jest wykonany z materiału, o którym można bez wahania powiedzieć, że jest „tak stary jak świat”, a mianowicie ze skały wulkanicznej. Firmie Visconti udało się otrzymać substancję będącą połączeniem żywicy i bazaltu znajdującego się w lawie wulkanu Etna. Szczególne właściwości, które przemawiają za zastosowaniem bazaltu to: niełamliwość (ma wysoki stopień sprężystości), niepalność (odporność na ciepło wynosi ponad 100 C), higroskopijność (ma zdolność absorpcji płynów, nawet po zamoczeniu można natychmiast używać, bez obawy, że wyślizgnie się z ręki), gęstość (dzięki temu przyjemnie trzyma się w dłoni). Elementy metalowe wykonane są stali szlachetnej 316. Stalówka wykonana z palladu. Termin „Dreamtouch” oznacza szczególny rodzaj stalówki, która dzięki szczególnym właściwościom palladu, w przeciwieństwie do tradycyjnych stalówek, nie wymaga przyciskania, aby pisanie było możliwe. Pierwiastek ten topi się w znacznie wyższych temperaturze niż złoto, 1552 C w stosunku do 1063 C, a zatem jakikolwiek proces produkcji z zastosowaniem palladu stawia większe wyzwanie, które jednak w zupełności rekompensuje jakość użytkowania produktu. Międzynarodowy system klasyfikacji metali wymienia tylko cztery metale szlachetne: platynę, złoto, srebro i pallad.
Stalówka palladowa charakteryzuje się najwyższą zawartością metalu szlachetnego, przy zachowaniu 95% czystego palladu w stosunku do 75% czystego złota w 18 i 58% w 14-karatowych stalówkach. Również zjawisko sprężystości i pamięci kształtu: są najwyższe, przekraczają o 30% właściwości 18- karatowego złota.
Torpedo
Wystarczy jeden rzut oka, aby skojarzyć dynamizm sylwetki tego niewielkiego przedmiotu ze stylem Bolidisimo, stworzonym w latach 80-tych przez grupę absolwentów florenckiego wydziału architektury. W pewnym stopniu nawiązuje on do futurystycznych projektów z lat 30-tych ubiegłego stulecia, a także do pojazdów z tamtych czasów. Sportowy, opływowy kształt bolidu i niegasnąca potrzeba prędkości – po prostu Torpeda! Pióro jest wykonane z włókna węglowego ułożonego jednokierunkowo, korpus pokrywa warstwa metalu pokrytego palladem. Dwa transparentne okienka sprawiają, że system napełniania jest widoczny dla użytkownika. Limitowane do 388 sztuk.
W ofercie marki znajduje się również cała seria produktów z najlepszych włoskich skór lakierowanych. Etui na jeden, dwa, trzy, sześć, dwanaście produktów oraz etui na ipada oraz portfele.