„Przedmioty codziennego użytku muszą nie tylko funkcjonować, ale muszą też być atrakcyjne, ludzie muszą je lubić. Klient ukłoni się nad funkcjonalnością, ale uśmiechnie się nad poezją”.
Dr Manfreda Lamy
Słowa wypowiedziane przez Dr Manfreda Lamy w pełni obrazują kierunek i cel jaki marka Lamy podąża od 55 lat. Słowa te również obrazują nasze podejście do produktów piśmienniczych, które mają nie tylko służyć nam do pisania, ale również cieszyć oko, poprawiać nam samopoczucie i zwiększać zadowolenie.
Forma podąża za funkcją
Dr Manfred Lamy był wizjonerem, który pozostawił po sobie wyjątkową spuściznę. Jego wizjonerstwo, wiedza i czyny na trwale zapisały się w historii i sukcesie marki Lamy. W pełni przyczynił się on do wzmocnienia profilu LAMY. Jako młody menedżer ds. marketingu, zafascynowany silnymi wzorcami płynącymi od takich marek jak Braun i Olivetti, wraz z Gerda A. Müllerem, projektantem Braun, przenieśli owe pionierskie standardy w projektowaniu do branży piśmienniczej.
Owocem ich współpracy stało się zaprojektowane pióro wieczne, Lamy 2000, które jesienią 1966 roku zostało wprowadzone na rynek. Pod wieloma względami było to pióro rewolucyjne, w porównaniu do oferowanych w tamtych czasach przyborów piśmienniczych. Główną zasadą na której opierał się cały projekt było zastosowanie modnego w latach 60 trendu i zasady Bauhaus. Forma podąża za funkcją - to hasło wypowiedziane przez architekta Louisa H. Sullivana skupia się na użyteczności produktu, ale w ścisłym powiązaniu z jego zewnętrznym wyglądem.
LAMY 2000 właśnie utożsamia te nowe standardy w zakresie wykonania. Sam fakt zastosowania matowej stali nierdzewnej w połączeniu z makrolonem (poliwęglan) to niezwykle innowacyjny projekt, który ukazał się w połowie lat sześćdziesiątych.
Dołącz do społeczności użytkowników Lamy
Patrząc i obserwując rozwój marki Lamy na przestrzeni 55 lat, można śmiało stwierdzić, że czas ten minął szybko, ale i niezwykle produktywnie. Na przestrzeni tych lat na światowym rynku pojawiło się mnóstwo produktów marki Lamy w najróżniejszych kolorach i formach. Miliony ludzi na całym świecie użytkują pióra i długopisy Lamy dzieląc się swoimi doświadczeniami z obcowania i użytkowania tych niezwykłych przyrządów piśmienniczych. Jeżeli jesteś zainteresowany uczestnictwem w takim wydarzeniu, użyj w mediach społecznościowych hasztagu #LamyExperience #LamyTwojePioro i dołącz do naszej społeczności użytkowników produktów Lamy :). My już tam jesteśmy i czekamy na Ciebie.
A dla Lamy Team wszystkiego najlepszego! Kolejnych 55 lat!